2 april 2010



hata är ett starkt ord, det vet jag. det bör inte användas mer än när det verkligen handlar om hat. just nu tkr jag att det gör det. jag är helt svart inombords, ordet kmr väl till hands. för just nu hatar jag att jag blev sjuk. hatar att jag missade min 18årsdag, sista året i skolan och allt därtill. hatar att jag drogs ifrån träningen, mina vänner och familj. hatar att jag stängde in mig i mig själv och vandrade den mörka stigen. hatar att resan tagit så stor del av mig, att den tar tid och stjäl delar av mitt liv. hatar att vara förkyld, hatar att inte kunna ta mig ur det. hatar att jag får höra bättre men aldrig bra. hatar att titta på mig själv med avsky, hatar att känna skamm. hatar att leva med ångest, hatar längta men aldrig vara där. hatar att överhuvud taget behöva skriva ur mig hat. hatar att vara jag. hatar att göra illa och såra. just nu hatar jag. hat. hatar det jag är. hatar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0