annandag påsk - 5 april 2010

Nu är påsken för detta året snart över - och det har varit en bra påsk! Jag har tränat både på påskafton och idag, jag har ätit påskägg, ätit god mat och druckit vin, invigt grillen, träffat vännen, hälsat på mina gamla trevliga föräldrar. Och sett min dotter sådär glad som hon kan vara - och då blir man alldeles varm inombords av glädje.

I torsdags och idag var jag extremt duktig på gymet tycker jag! Först uppvärmning, sedan balansplattepasset 2 varv, och därefter intervallträning 30 min på crosstrainer. Tar ca 2 timmar totalt inkl strech efteråt. Jag säger bara - igen - "draken på balansplatta" - inte att leka med! Armhävningar med hantlar i händerna kräver styrka från en som knappt kan göra en armhävning, så det är tuffa övningar för en sådan som mig. Jösses vad det tar detta pass! Hoppas jag att det gör i alla fall, för det känns rejält i kroppen att man gjort något fysiskt.

Att vinna mot D - ja, det var väl bara menat som en liten utmaning med glimten i ögat. Vi kan aldrig tävla mot mitten. Det D är med om är överjävligt jobbigt och alldeles för allvarligt för att skämta om - och definitivt inte tävla med. Mitt kämpande är som en piss i Missisippi (får man säga så.... en nål i en höstack låter kanske mer belevat) jämfört med det D går igenom. Men ibland vill hon att jag inte ska behandla henne som sjuk, utan som helt vanlig. Och det är då jag säger sådär, är bara helt vanlig, och tänkte att kanske kan jag utmana henne att kanske hitta sin fars envishet och sin mormors sätt att undanröja hinder. Och på så sätt kanske få lite extra energi...
För jag orkar inte hela tiden tänka på att D är sjuk! Att se sitt barn må så dåligt är tufft. Så istället försöker jag själv må så bra jag kan för jag tror det då blir lättare för D.
Så egentligen tävlar jag mot mig sjäv. Och jag är absolut på G! Med min träning och att äta sunt! Den mat jag gör är hälsosam även om D inte riktigt håller med om det hela tiden. Jag köper bra råvaror och lagar till maten så att den ska vara näringsriktig, ren och fräsch. Utan en massa konstiga kemikalier som våra kroppar inte behöver. Lite Medelhavsinspirerad kost är det jag lagar.

Nästa vecka blir det kortare bloggande då jag befinner mig på annan ort, hoppeligen med skidor under fötterna!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0