Hjärnkontroll

I morse sken solen! Jag var trött och sen men hann ändå med pendeln ♥ blev glad. På parkeringen såg jag en bil som hade takboxen på biltaket. Jag konstaterade att jag hade tagit av min redan, skönt ♥ blev glad! På pendeln ringde svägerska N och sa att käresta P självklart är medbjuden till att fira farfar S 94 år. Så mycket omtanke ♥ blev glad! Väl framme i stan skulle jag köpa Läkerol i Pressbyrån, och kom på att jag ju hade en lott där jag vunnit hela 25 kr - kassörska flinade och visade på en ruta jag glömt att skrapa - och där stog "vinst * 2", så det blev hela 50 kr, det dubbla ♥ blev glad igen.

Väl ute på gatan tänkte jag på gårdagens Jenny P A, och hur stor hon är i anden! Det positiva tänket! Så sant rätt det är att välja glädjen! Att välja att påverka det man kan påverka som är i nuet. Och det som har varit kan man inte ändra på, men man kan välja hur man ska förhålla sig till det. Acceptera och hitta ett förhållningssätt. Att strö salt och fortsätta hålla såret från förr öppet tillför absolut noll och ingenting! Det ska inte längre få skada, det ska få ro att läka, och jag ska bestämma hur mitt förhållningssätt ska vara! 
Jag tror nämligen att vi mer än vi tror kan styra våra tankar! Vi kan bestämma om vi vill se glaset som halvfullt eller halvtomt! Vi kan bestämma om vi ska älta gårdagen eller gå vidare och se nuet. Se vårens vackra blåsippor som år efter år
kämpar sig igenom en vinter och som troget kommer upp och lyser upp vår tillvaro! Att se färgen, att välja att se det ljusa och goda!

På eftermiddagen på jobbet justerade jag i min CV, och skrev

Hennes styrka är det engagerade ledarskapet kryddat med den positiva energin. Och synsättet att de allra flesta hinder går att lösa.

Ja D - du är min dotter! Du kan om du vill! Du kan ta dig förbi henne, hon som håller dig i sitt grepp och förvillar dina tankar "till apbergets tjatter". Jag vet att du vill! Jag vet att du kan! Go for it girl - you'll fix it! Och jag tror tyvärr det kräver ordentlg struktur, planering, diciplin, envishet och uthållighet!

   Blåsippan finns där! Bara man ser hennes skönhet!

Kram till alla därute som stöttar oss!

// E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0