jag kommer att vinna.

hej hopp plopp! om en dryga halvtimma kommer våra gäster (grannarna). det ska bli kul! kom precis upp från pappa, träffade hela fam. finland. dock blidde det inget ägg-målande för mig. det skötte knattaran så bra.,

mamma upplyste mig nyss om "jag kommer vinna!"
- vinna vad, frågade jag?
mamma; "mot mitten".
happ happ.
jag svarade mest om hon mindes att jag gick upp +10kg på 2,5månader., (enheten). det tkt hon inte gildes. försökte igen med att jag faktiskt gått upp 13kg från när jag var som sämst. men sen gav jag upp.
för nu känns det sådär igen. att allt handlar om vikten. väger jag si & så mkt är jag frisk. väger mamma si och så mkt mår hon och hennes kropp bra. är vikten en garanti? nejnejnej.
jag har ett fucking jävla fruktansvärt jobbigt monster i mitt huvud att bli kvitt. varje dag kämpar jag mot det, mot mig själv. mot ngt som finns inuti mig, som inte syns utanpå. och som inte sitter i mina kilon. visst, jag skulle ju inte kunna bli frisk från anorexin i huvudet med en vikt på 35kg. det går inte riktigt. men nu, när min kropp fungerar på ett relativt normalt sätt, fysiskt - är det främst den psykiska delen som är kvar. eller det är ju den som är kvar. monstret.

Tired of impressing tired of proving
Myself to people that I tought already knew me
Tired of nights with none of us sleeping

Things I used to know ain't easy no more
Step by step is how I go on


Relieved to see another morning sun
Day by day is how I go on
Night by night they come to me
The demons ti remind me

Sometimes it's more than I can take
And I break and I break and I fall apart
After night comes light then another night
It starts again the poisoningof my mind

Kommentarer
Postat av: C

När anser du dig själv vara frisk? Vad är dina egna kriterier, dina mål du kämpar för att uppnå?

2010-04-04 @ 08:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0