Middagen

Igår skulle D's lillebror fira sin fördelsedag i förväg med gamla mormor och morfar. Det var middag hos oss - och mormor hade sagt att det var så länge sedan hon såg D! Så D måste bara vara hemma!

Hur skulle detta gå???????
Jag försökte hitta maträtt som jag trodde D skulle klara. En stor maffig räksallad med dinkelkornen (urgott) bredvid. En god yoghurt-dressing med lime som tillbehör och gott bröd. Tårta och chokladmuffins till efterrätt!

Hur skulle det gå ???? Oj oj oj...???

Men det gick så fantastiskt bra! Mitt hjärta värkte av stolthet! Det var så trevligt och allt funkade så bra och alla var så glada! Så underbart trevligt att ha D vid middagsbordet! Jag hade ställt fram Drakfrukt som komplement till sötsakerna! Så det var inget konstigt alls att välja en skiva frukt istället för en kaloribomb till muffins.

Själv var jag väl inget hälsoföredöme direkt - ingen träning på 2 veckor :-( .... och inte har jag ätit sunt utan stoppat i mig sådan jag inte behöver lite för många gånger. D citerade mig "Mamma - man kan äta allt, men inte alltid" ... eh... öh.... får bli skärpning från min sida!

Nu ...jäsp - är såååååååååååååååååååååååå trött ...... så ska jag ..................åh, öh, träna ............. inspirationen är på månen känns det, men träna ska jag / MÅSTE jag/ göra i veckan! Kanske därför jag är så trött! För att jag inte tränat!

Hey SATS, here I come! Some day this week - tjoho! Hur var det nu ?? "Just do it"!!! Girl, just do t!! Girl ?? Ja ja, E då!! E - Just do it!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0