student + enhet.

MÖSSAN ÄR PÅ! ja det är den.
helt dumma är ni ju inte, så nu har ni förstått att det var mösspåtagning idag!! wii. nu äre igång på riktigt. men man ska aldrig ropa hej förrän man är över bron (eller vad man nu säger), massa pluggeliplugg kvar.


glömde ju berätta om enheten! den gick ju bra, hihi. det är ngt konstigt med mig tror jag allt. ibland ligger jag steget före både mig och mr. behandlare. jag kan sitta och prata och efteråt blire ett "aha-moment" för oss båda, haha. så nu bad han mig skriva ngt kort, eller ja, skriva lite. om hur jag ska skulle göra och gå tillväga för att hjälpa en patient med anorexi, som är där jag var från början. skriva ngt som han "med din tillåtelse såklart" kunde använda som hjlälp vid andra patienters behandling. det var fint. enligt mig, den bästa komplimangen man kan få. för lyckas jag hjälpa, om det så bara är en och endast lite grann, blir jag otroligt glad. om det så gäller en ätstörning, alkohlism, cancer eller annan sjukdom, förtjänar ingen att må dåligt. (förvisso kan jag finna några undantag. ex. brutala mördare). men ändå, de har ofta även dem en sjukdom, psykisk. jag skulle vilja hjälpa dem också. faktiskt. för det är ingen direkt höjdare när psyket tar över, när något, en annan form, en del av sig själv, den aviga sidan, tar kommandot över hela hjärna, kroppen, allt. dig. jag vill hjälpa, så är det bara. :)

idag äre valborg, och imorgn blir lillebror stor.
ha en bästa valborg allesammans!

//deds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0