Sällskap i sjuksängen

Är krasslig och har ett halsvirus - inget kul alls! Har tappat rösten och känner mig som en säck och är hemma från jobbet. Försökte skynda på tillfrisknandet genom att besöka läkaren för att se om pencillin skulle hjälpa, men icke, det är ett virus och då hjälper det inte.

Så rätt skönt att det är sommar och lagom varmt ute och att då kunna lägga sig i hängmattan under en skön filt och blicka upp mot äppelträdens topp där den blå himmelen lyste igenom. 

Men bäst som jag ligger där hör jag ett "mjau"... och vackra katten Puma kommer spatserande och gör mig sedan sällskap en stund. Dels ligger hon med mig i hängmattan men gillar nog inte gunget utan hoppar sedan ner på gräset nedanför och bara tumlar runt och myser en stund.

Sådan kan göra en riktigt glad!




// E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0