Tanken styr känslan

Vilket betyder att du min kära dotter måste stålsätta dig och bestämma dig för att klara av köttbullar.... Alla förstår om du inte vill ha fikabröd, men vanlig mat kan vara svårt att ta sig ur... Du kan - om  du vill - och du vill - för du är så less på detta !!!! Bestäm dig!! Och du klarar det!!! Tarmen behöver vanliga hederliga köttbullar, och när den får det kommer den att bli som vanligt igen! Det bara är så.... Du kan om du vill - det om något vet jag! Mammor vet sådant! Så bestäm dig för att du kan - då kan du!!!
Nog om det...

Åh svamp, guldgula kantareller - det pratade jag om idag, att jag ville ut i skogen och plocka svamp. Men här i 08-området hinner väl inte svampen komma upp förrän någons hand kommer ner där bland tallbarren och plockar den ...
Så dagens kantarellmacka bestod av ICA-kantareller - otroligt goda de med, men det är ju en alldeles speciell känsla att gå i skogen och plocka gula fina kantareller. Lukten av mossa, av tallbarr .. mmmm

Idag grillade vi... undrar om det är dags att ställa undan grillen nu?? Kallt, brrr, var det...

Oj, nu måste jag stryka, håller ju kurs i morgon och då hinns inte sådant med på morgonen!

Godnatt på er alla!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0