No Skype

Nähä, ingen där.... ingen på andra sidan min "Skypelänk", och ingen på andra sidan mobillänken som berättar om det var något annat som dök upp. Kanske urladdad mobil, kanske fullt på internet-cafét Mc Donalds, kanske annat kul som dök upp .... Det är så man får tänka när man inte hör något. Inte oroa sig att något hänt, att mobilen kommit bort, något annat...
Nope, så får man inte tänka.

Så istället har jag loggat in mig på Facebook, grattat Nilla som 4 dec fyller 64 år, kära svägerska.... eller ex-svägerska, men jag skippar exet, är lättast så...

Tittade i denna blogg, himmel, nio månader har vi bloggat "mot mitten" och om mat, träning, känslor och allt annat. Mest D är det som bloggat. Duktig tjej!

Nio månader tog det för D att bli till innan hon gjorde entre i världen, nio månader har vi bloggat tillsammans, nio månader ska hon vara borta från mig och bli vuxen på riktigt.... många nior är det - hoppas nio är ett bra tal. Har för mig det är D's lyckotal. Kan det vara så...??

Sitter i köket hemma hos P. Han sover, ligger kvar under duntäcket. Ute är det minusgrader, snö.... Snö även i Göteborg.
Idag ska vi ut till Käringön och utföra vår gemensamma jultradition, dvs äta julbord på Petersons Krog på Käringön. Vi fick en avbokad plats, för platser måste man boka ett par år i förväg helst. Det var ett par från Irland som skulle komma inflygandes, men pga av kylan vågade de inte riskera att fastna någonstans, så kl 19.30 i kväll är det vi istället som sitter och myser på ön med vällagad mat i mysig miljö.

Vi tar 13.30-färjan ut, och då hinner vi sätta upp advenststjärnor i fönstren och P hinner sätta upp den gröna girlangen med ljuslyktor på balkongen. Han har köpt ny, för det är ett himla blåsande där ute i yttersta havsbandet, så det mesta blåser sönder.

Hur ska jag göra nu då? Väntat i 20 minuter... kommer hon tro? Jag väntar en stund till..

Ha det bra ni få som trots allt stannat kvar och läser bloggen.... Nu kanske den borde heta "dotteraway"..

Har förresten pratat med Glen, australiensaren på jobbet, tagit reda på fakta - Karlavagnen ser man inte från Australien, är ju nära polstjärnan .... Nordpolstjärnan. Men man kan, någonstans i Australien, se sydpolstjärnan istället... Nu får det bli lite google på det tror jag. Likaså på de Tasmanska Djävlarna som enligt rykte äter allt.

Fick sms, hon loggar in nu :-D


Kram E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0