Undrar hur hon har det min Fia-Lisa???

Nu har det gått flera dagar utan att jag hört något....
Men de har det säkert bra! Kanske är det telefonkatalogbyggande hela dagarna.

Idag har jag beställt en present till D! Hon som skulle tillverka den sa att den nog kanske inte skulle hinna bli klar till jul. Ingen fara sa jag, hon kommer hem om 9 månader... fast nu kom jag på att det snart bara är 8 månader och en vecka... eller något sådant. Så fort tiden går... Hoppas jag väcker lite nyfikenhet nu... specialtillverkad till D!!! Inte alla som får!!!

Idag var jag på besök hos en av mina privata kunder som jag har i egna firman. Fick en megastor chokladkartong till julklapp samt en tidningsprenumeration. Trevligt!!

Har varit mycket jobb nu, lite stressigt, har vaknat lite för tidigt på morgonen, så nu när jag kom hem skapade jag en hel del mys. Tända ljus...
Har blockljus till adventsljusstake, tände 2 ljus där, tände ett doftljus som luktar tvättad bommull (ni vet lakan på tork ute på sommaren). Tände också det jättestora blockljuset i glasvasen samt ett litet ljus som finns i en liten lykta som är tygklädd och har ett fint broderat hjärta på framsidan.
Tände också ett litet ljus framför en ny metalltomte jag köpte då jag var i Göteborg.

Det är kallt ute men med alla dessa ljus blev det så varmt så att jag var tvungen att släcka några.

Denna veckan har jag hållt kurs och då blir det alltid krångligt med träning, så i morgon ska jag gå ner och träna lite styrka innan det blir helg. Det skulle bli kallt ute, och är det för kallt blir det nog gymet på lördag för spinning. Om lagom kallt blir det en runda i längdspåret. Och efter det blir det bakning, lussebullar och det traditionella pepparkaksbaket.

Det är så fantastiskt  vackert vinterlandskap ute. Jag njuter...
Och nytt för i år är att förrådsdörren fått en krans av tallris... som hämtat ur en inredningstidning! Snö, vinter, julpynt, levande ljus....

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0