19/2. smarta drag deds.

jahappjahapp. nya tag säger mamma. jag håller med. igår vare crash pannkaka av allt.
och idag var mitt huvud lite segt. tänkte försöka få i mig lite mer idag som kompensation från igår. smart smart. jag glömmer att min kropp inte funkar precis som den ska, jag glömmer att ångest smyger sig på och ger mig panik, jag glömmer att jag inte kan göra vad som helst och bli frisk på två dagar bara för att jag äntligen bestämt mig. så nu sitter jag här med sliten kropp och världens magknip. hua.

aja, men tanke på mammas inlägg och mina egna tabbar kan vi ju här med intyga på att det inte är så himla lätt att bryta ett mönster. att byta vardag och vana som man ställt in sig på. det funkar inte alltid perfekt i början, men man måste ge det lite tid. ge det en chans. speciellt när det har blivit ett slags beroende.

det som är viktigt för oss båda just nu är nog att INTE tänka "aja, men nästa vecka. ny vecka, måndag - då börjar jag." det är lixom 2,5dagar dit. dem vill vi inte slösa bort. right?
nejnej. så ikväll blire "lets dance" med pappa, och skaldjur och grejs. som jag älskar. han skulle köpa krabbkött på burk, eller va det nu var han föreslog.
imorgon är det lördag och då blir det middag med mamma. (för du har väl inga andra planer än att äta middag med din dotter, mamma? okej lillebror kan få vara med ;)) tänkte väl det! ;D
så, en liten planering till detta kasnke. när var hur? vad ska vi äta för mat mamma? jag är yngst så jag får välja! så är det bara! (lillebror räknas inte, för det är inte lika viktigt för honom) :P
tacos?, ja det är bra! fast brödet är inte att leka med.. hm.
skaldjur?, fast det blire ju idag..
sallad?? godkänns det ?
soppa? kanske slinker ut för lätt genom halsen..
wok?? åt vi i veckan..
ngt med ägg? - jaa mums. fast vad till det?..
ngt i ugnen, JA! ungsvärma grönsaker är det bästa som finns!! fast då kasnke jag äter för mkt, får ångest och spyr. (ja jag är öppen med det. undersökningar har gjorts, läkarna tror att det beror på psyket och ångesten)
fast om du mamma säger åt mig när det är lagom?

hahaha ni ser ju vilket utbud jag ger henne.. suck på mig. men jag ska minsann kunna äta pizza en dag. och pasta! uuurrrk.

//D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0