Lördag i spöregn

Tur jag åkte skidor förra helgen, för idag har det spöregnat.

Läser en intressant bok av en medecine doktor som heter Helena Nyblom. Där står bl.a att blåbär är bland det bästa man kan äta, innehåller massor av hälsobringande egenskaper. Bra för hjärna, hjärta, hud och motverkar olika typer av cancer. Innehåller både C-vitamin och E-vitamin. Det är ju fantastiskt för en blåbärsälskare som jag.
Boken tar upp "supermat", de där födoämnena som gör underverk för kroppen. Och vid en snabbkoll kan jag konstatera att det mesta är sådant som är riktigt gott också. Jag ska försöka få med det mesta på listan då jag äter. 
Blåbär har vi i Sverige alltid ätit. När jag var liten kunde man bli "medtvingad" ut i skogen med familjen och plocka minst 10 liter blåbär - det tog tid! Förr använde man t.o.m blånär man torkade kött.  Jag tror att det där som finns i naturen är det allra bästa.

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0