till mamma.

varför sägeru inte till mig att gå och handla när jag kmr hem från skolan eller när jag är ledig? en sak om jag inte får vara i köket när maten lagas, MEN jag kan ju hjälpa dig handla? :) bara säga till!
en annan sak jag tänkte på var.. du har inte tänkt på att det är när man äter och tränar dåligt en längre tid som man lätt blir förkyld? känn inte efter så mkt.
självklart ska man vara frisk när man tränar, inget snack om saken. men det är en viss skillnad på att ha lite extra snor i snoken och ha ont i halsen.
detsamma gäller träningen. som maxpass, gymträning, spinning, u name it. hårda pass. då ska man vara frisk till 100%. men är man bara lite snuvig tror jag nog man kan gå ut och ta en promenad. frisk luft är nog bara nyttigt. nejmen något kan man ju göra.
jag säger inte att du kmr med ursäkter hela tiden, men jag vet att det händer. jag gör ju det själv, ofta. när ngt är jobbigt vill man nog gärna leta lite extra för att slippa, även om man egentligen vet att det inte finns några genvägar, att man måste igenom deet jobbiga för att nå fram till det riktigt bra.

vi gör det här tillsammans. känner du att ngt är jobbigt, eller att motivationen tryter. ring mig, smsa mig, jag hjälper dig så gott jag kan, det lovar jag dig.
själv är jag livrädd inför nästa vecka. en 9dagars period som förmodligen kommer vara det jobbigaste sen enheten. jag är rädd för all mat, ja, självklart. men jag är ännu mer rädd för att inte orka. livrädd för att tappa motivationen & dödsrädd för att vilja ge upp.

men vi kan, vi kan mamma. jag vet det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0