1 steg fram, 2 bak`?

hej!
jag tror att jag lever, men inte mer än så. känner mig väldigt..jag vet inte. men min kropp är sänkt, mina händer darrar och halsen spottar gult vatten - magsyra. fräter ngt otroligt och gör ont. igår däremot. vet ni vad jag åt? wook, med wookgrönsaker, olja, stekt(!!) lök, krossade tomater, räkor, crabstick, rosé och fanta. jag menar, olja och stekta grejer. herre vilken ångest jag brukar ha, men jag hade inte det på samma sätt. jag överlevde och det gick bra. hade till och med sweet chili-sås till, sockersocker. 200kcal/100cl råkar jag ha i mitt huvud. det är mkt det, för mig. eller för min skalle. men som sagt, riktigt bra gick det.
och hela veckan, eller ja, när jag jobbat. lunch varje dag. och på onsdagen klättrade jag och åt på buss/tunnelbanan hem. och idag köpte jag till och med nötter och bär-mix. (ännu en tabell dyker upp i huvudet). jag är inte ätstörd för att jag har tabeller i huvudet, jag är ätstörd för att jag bryr mig. men jag gör inte det lika mkt längre. jag vet att det där kommer av sig själv nu, att jag vågar äta mer och mer "normalt". gårdagen var ännu ett bevis på det.
men idag. what. the. fuck. happend? spytt 3ggr, och skurat badrummet hur mkt som helst..ja..3ggr. och min kropp gör.. ont. men som jag sa, det känns som att allt kmr komma allt efter som. känns inte som jag behöver en behandlare på en ätstörningsklinik längre. känns mer som att jag behöver en vanlig psykolog nu. jag tror jag behöver det. matproblemen kmr när jag mår dåligt. inte andra hållet längre.

deds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0