Back to fun - liten vit och studsig gul

Jag brukar säga att jag inte får ihop tiden! Främst gäller det idrott. Jag älskar ju att spela tennis. Golf var kul då det begav sig men det la jag på hyllan eftersom tennisen tog för mycket tid. Men har alltid sagt att jag ska ta upp den igen... någondag!!!

Har precis kollat på upplösningen av Scandinavian Masters som utspelade sig på en mycket svår bana, Bro Hof, men oändligt vacker! Och, för första gången på många år känner jag en längtan tillbaka till golfen!!! Att höra klicket då man träffar den lilla lilla bollen ..... underbart, om än svårt.

Tennisen la jag också åt sidan då jag började jobba heltid, tiden räckte inte till. Då jag under Båstad-veckan nu fick Facebook-meddelanden från min f.d chef som satt på centercourten och tittade på match, ja då kom lusten tillbaka. Svarade på det inlägget att jag längtade till att få spela. Han svarade - man ska göra det man vill - bara sådant som är roligt!

Jag har ju försökt få ihop tiden i gymet, längtar till löpning, har ont i foten, kan inte springa. Såååå - då kom jag på - efter att ha sovit på saken ett tag -  att jag ju kan ersätta löpningen med tennis!!!!!
Och nu idag kom golfen in i mitt huvud!!!!
Jag M Å S T E  tillbaka till träning och att jaga dessa små bollar ... någon av dem i alla fall.

Fram med almanacka - och planera - och så ska jag boka tennistid med sonen nu i sommar, han  som säkert kommer att spela skjortan av mig - han har ju kondisen och den har jag inte!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0