23.3, deds

hejhopp!
ledig dag idag, ganska skönt, men ändå måste jag hålla mig sysselsatt på ngt vis. för uppe i varv för att bara sitta ner, låta tankar &  känslor forsa över mig. jag är inte redo för det, inte dem tankarna, inte de känslorna. spenderade dagen med en kompis i v-by, vi letade efter guldkläder/acessoarer (stavning?) eftersom att på tordag nalkas det studentskiva med temat - guld. efter det städade jag rummet, borde få pris i nedstökning. det är iaf ngt jag kan! .. och alltid kmr kunna. där mamma, har vi väl ett vanligt tonårsproblem - att mamma tjatar på sin dotter att hålla ordning i rummet! ;D
jag blir ledsen när mamma skriver att jag tror att hon inte begriper ngt. hon skrev det i ett sms idag också, att jag inte lyssnar och inte är mottaglig. saken är den, att vissa känslor och tankar som i mitt fall, ätstörningen för med sig, (okej mkt annat också), går inte riktigt att förstå genom att bara få det beskrivet med ord. tankar & känslor kan vara desamma hos människor, men dess påverkan är så individuell. vissa saker går helt enkelt inte att förstå och det är nog inte ens ngn idé att försöka. men kasnke att ett par försök krävs för att man ska förstå omöjligheten. jag vet att mamma ser och förstår en hel del. att hennes förslag är bra och nyttiga.
probleme är inte att jag inte lyssnar eller tror att hon itne förstår. mottagligheten kan väl disskuteras. men likt som känslor kommer och går utan att man kan påverka dem, är vissa av mina handlingar ohanterbara. iaf är inte jag alltid förmögen att hindra, stoppa, förnya eller ändra. och ibland hinner jag knappt med själv. gång på gång försöker jag förklara ngt jag knappt själv förstår.
jag står inte still, jag står inte och trampar på samma sätt som förut, som i sommras. men fan vad jag inte mår bra. och det värsta med att inte må bra, är att jag gör så många illa. vilket bara gör allt s¨å mkt värre. jag vill gå i ide. iaf på nätterna. på dagarna mår jag bra. jobbet är hur kul som helst. och allt. gah. det är svårt att må bra och samtidigt så dåligt.
//D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0