24 mars 2010

Trött trött trött - höll kurs idag. Och har varit extremt sötsugen på sista tiden. Så idag köpte jag 7 godisbitar. De första 2 var goda men sen var det sådär. Först försökte jag få slut på sötsuget genom att äta en mörk chokladbit, sedan två, men det hjälpte inte.

På kursen var det någon slags gräddig potatisgratäng till lunch, vilket kanske inte var den smalaste rätten direkt, men gott var det. Så dagen har väl ätmässigt inte varit helt perfekt, men jag avstod i alla fall från allt fikabröd på kursen.

Nu har det gått en period och jag tycker jag har lyckats bra. Det känns lite på låren att jag minskat där, men det är väldigt lite. Nu gäller det att inte släppa taget, för nu är det en period man bara måste kämpa på för att ta sig igenom. Det kommer alltid sådana här perioder dip-perioder, och då gäller det att vara stark och hålla ut, och att jobba strukturerat för at behålla lusten - för att så småningom se resultat.

Är så glad, flera på jobbet har kommenterat att jag ger energi och att jag är så glad.
Jag tror att man ska börja dagen med att tänka bra positiva tankar. Tillslut tror kroppen på dem, och då kommer det naturligt! Så le le le le - tänk glada positiva tankar och skicka bort ordet inte!

Ha en trevlig kväll där ute!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0