3/3 - återkommande fråga!

hej hopp plopp!
det är en fråga som är ständigt återkommande. har ni fått den ngn gång? "om du äter en rostad macka med marmelad & ost på, vilket pålägg lägger du underst resp. överst?". den frågan har malt på med jämla mellanrum. jag ha rklurat jättemycket på vad jag skulle ta först resp. sist, men aldrig kunna givit ngt svar..
eftersom;
1. när jag var liten fick jag vet att vitt bröd inte var bra att äta.
2. just nu är jag livrädd för vitt bröd. usha.
3. marmelad är inget pålägg vi brukar ha hemma.
4. marmelad är inget jag skulle kunna tänka mig att ha som pålägg. (antagliegn pga sockret..)
5. en kombination jag inte hört tills jag fick frågan.

därav har det heller inte "gått" att testa. menmen här hos pappa har vi två marmeladätande personer, så pålägget existerar, samt ost, vem äger inte en ost? rostbröd däremot.. MEN det köpte vi idag. men fortfarande, lite väl onödigt att göra en macka jag inte kmr äta..
men smart som man är tänkte jag att jag kunde göra en till pappa! han äter väl det mesta. sagt och gjort. jag försökte att inte tänka, utan bara göra. jag fick höra att det som är så bra med smör är att pålägget över inte riskerar att ramla av. (jag har aldrig haft smör på mina mackor, inte ens när jag var liten. aldrig.) men jag tänkte inte, utan bara gjorde. och vips hade jag ett svar på frågan; jag tar marmeladen först, osten sen.

det är väl antagligen sådå. att lägger man inte marmeladen underst, går båda påläggen förlorade om man vinklar lite på mackan..

problem sould.

ja det här var ju också etn variant...

imorgon är det enheten. huamig. kan inte säga att jag lärt mig äta ost&marmelad på rostat bröd till frukost. men jag kan säga att jag ahr försökt bryta en dålig vana och äta 6ggr om dagen. hoppas vikten är + ....

Önska mig lycka till!

//D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0