4/3 - enheten!

tjollaaahopp!
(mina inlägg kmr ju snart ta för vana med att beskriva hur fruktansvärt illa jag tkr om datorer och nätverk - som inte fungerar!)

men men. idag var den bruuum till enheten. inte varit där på säkert snart 1,5vecka. lite nervös, jag menar, hade denna vecka, allt detta kämpp med 6mål per dag, lönat sig?.
började med att lämna över mina fint, detaljerat, skrinva matscheman. han tittade på dem och nickade. tkt att det såg bra ut och såg att jag försökt öka frukosten. så ingen tvekan om ett godkännande där.  JA! :D
sen hade jag skrivit upp lite frågor på baksidan av ett papper.

* om man nu regelbundet går upp i vikt nu, när jag sen ligger bra. kommer kroppen fatta/känna det och stanna där då? eller kommer jag bara fortsätta upp upp upp?
svar; han sa att; nu ska jag ju äta mer än vad jag kommer att behöva sen. så min teori stämmer till viss del. men äter man samma kalorimängd (i mitt fall i nuläget; ett överskott), kommer jag gå upp i vikt. men efter ett tag kommer kroppen behöva mer än denna mängd för att fortsätta uppåt, då kommer vikten "plana ut". dvs jag kommer inte gå upp mer då, i förutsättning att jag inte äter mer förståss.

låter helt okej realistiskt.

* kroppen suger åt sig näringen som en svamp. ju längre jag får behålla maten, desto mer näring hinner kroppen ta upp. så, min fråga är, om det har gått ett par timmar efter måltiden och jag råkar spy. vad är det då jag spyr upp, tomt skal? jag menar, för det kommer ju upp en del ibland..
svar; det är rätt att ju längre tiden går efter matintaget, ju mer har kroppen hunnit tagit upp. självklart är det som kommer upp lite av maten, men förhållandevis till det du ätit, är det lite.
(lite luddit svar på den frågan. men jag hoppas jag förstår vad han menar. jag vet ju att ju mindre jag spyr, desto bättre)

oekj nu råkade jag trycka in ngt så resten av inlägget blir kursivt. men jag orkar inte bry mig. suck.
min sista fråga var om sömnen. jag går upp tidigt varje morgon, men likt förbannat kan jag aldrig somna. han sa att han inte riktigt kunde förstå varför men att han "lovat min pappa att vi skulle jobba med det". nu ska han prata med huvudläkaren och råder mig till att fortsätta med mina sömntabletter. så förmodligen får jag ett nyttrecept nu.
 
så ja. resultatet av detta mötet var väl mer än positivt! JUSTE höll på att glömma, vågen! den visade uppåt! yeeeahj! betyder ju att jag gjort ngt rätt denna vecka iaf!! :D
om 2 kilo är det tatuering!

så resumé - well done deds.

//D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0