7/3

helgenhelgen.
i fredags var det utgång, det var roligt! polisen snodde dock min cider, en kompis trampade på en av mina andra och en annan välte ut min tredje. haha ngn som inte ville att jag skulle dricka? ;) nejmen kul var det & det var på tiden! det är skönt att komma ut lite sådär, göra "normala" saker. slippa "akta" sig och undvika. sånt ska jag sluta med nu, att undvika.

maten då?. jadu. vad hände med den kan man ju fråga sig. i fredags gick det bra. igår och idag spydde jag. hmpf. var så glad för att jag sluppit detta i faktiskt 2,5dagar. i rad. 
varför varför varför varför ?? jag HATAR och får bara ännu mer ångest för att det känns som ett så fördjävla stort misslyckande, så det finns inte. ändå kan ångesten innan vara så mkt värre. det blir som att kroppen bubblar över av ångest, och för en kort stund slipper man känna den knagande känslan. men sen kmr den smygande igen. även om jag försöker hålla emot in i det sista, även om jag inte kan styra det. så känns det som att jag gör det med "flit". jag försöker påminna mig själv om att det inte bara är psykiskt. utan att jag faktiskt påverkat min kropp under min tid som sjuk. allt funkar inte som det ska. jag är inte misslyckad, det är en sjukdom. det är en sjukdom. det är en sjukdom.
men det är svårt att inte skuldbelägga sig själv, det är svårt att acceptera att man inte riktigt kan styra det. det är svårt. men man får aldrig ge upp, man får fortsätta kämpa. imrogn är första dagen på en ny vecka. inte ge upp. keep up the good fight.

jag fick lite att tänka på i en kommentar som handlade om kontroll. där kommentaren slutade med
"Någon har sagt att 80% av de tankar vi har är upprepningar från gårdagen. Kan nog stämma, men det är ingen ”naturlag”. Sätt dig helt still i tystnad och bara lyssna detta tanketjatter. Rena apberget. Dags att sopa banan med ditt apberg? Det påverkar dig."

dags att sopa banan.

tack för kommentarena, dem uppskattas! :D


konsten att ta ett djupt andetag och fortsätta istället för att ge upp.

//D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0