En underbar söndagsskidåkning

Med kletig valla för 0-gradigt väder fästad på längdskidornas belag och med spänst i stegen gick jag iväg bakom grannhuset, spände på mig skidorna,  händerna i stavfästet, och hade siktet inställt på Vikjö Golfbana.
Helt fantastiskt! Vilket underbart väder! Vilken underbar skidåkning!

För första gången kände jag att det började hända något med min urusla teknik - jag åkte skidor - jag åkte på riktigt! Jag bara gled fram utan problem, hej och hå, det var så roligt och gick så bra så jag stakade på. Och insåg för sent att jag befann mig påväg utför i full fart och att backen avslutas med en sväng - krasch boom så flög jag i backen så det skrek om det.
Så min stackras rumpa är nu lite öm att sitta på.
Men sol, blå himmel, styrka i armar och ben, ja i alla fall i början, lite gnutta teknik - vad gör väl det mot en öm rumpa,  en så otroligt härlig upplevelse! Jag kommer att njuta länge av den!

Så med detta kan jag summera att jag lyckats träna 3 gånger denna veckan och ätit bra! Nu hoppas jag vågen i sinom tid reagerar med att låta visaren peka nedåt - likaså måttbandet - det ska helt klart bli färre centimeter - någonstans i alla fall.

// E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0