Fredag och Lördag

Oj så fort dagarna går, missade alldeles att skriva igår fredag. Kanske berodde det på att jag klev upp 05.10, skjutsade tre ungdomar som skulle in till stan och ta 07-bussen till Romme Alpin. Jag fortsatte dagen med att kliva in på gymet 06.30 !!! och köra ett pass. Denna gången hann jag 3,8 km på crosstrainern, så jag var lite nöjd faktiskt.
Sedan blev det en liten promenad i solen och jag kunde riktigt känna hur D-vitaminerna hoppade på mig.
D-vitaminer är nödvändiga för oss och de finns bla i solljuset, så det är viktigt att vara utomhus också.
På eftermiddagen tog jag ut en tältstol och grävde en "bivack" hemma i trädgården, och med en kaffe och en arbetsbok jobbade jag en stund i solen. Härligt!

                                 

D kom hem på eftermiddagen och fixade sig så fin innan hon skulle ut. Hon var så glad och såg så fräsch ut och det var så härligt att se! Jag tror hon kände sig glad också!

Idag lördag har jag tagit en kort promenad i det underbara vädret, snö, blå himmel och strålande sol. Därefter blev det ett besök i Kista C och bio "Snabba Cash". Lite vin på kvällen, god middag och även en efterrätt bestående avv 2 bitar mörk choklad och litt frusen mango i bitar med - guess what - granatäppelkärnor!

Summa summarum - jag tycker veckan har gått bra! Jag har ätit allt, men försökt välja så bra råvaror som möjligt. Igår bakade jag t.o.m baguetterna till köttsoppan. Gott gott!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0