självhat.

så öppen, men ändå så stängd.
jag lever i skam. igen. självhat. för mycket av sådant. jag hatar det här. hur kan man forttsätta med ngt som gör så ont, som får en att må så dåligt. varför kan man inte bara sluta? ge upp det dåliga istället för att ge upp det man vill nå, det man hade, det man vill ha.
jag är ett tomt hål. svart, ihåligt, oändligt. det går inte att fylla och väggarna är målade. giftig färg. svart. ont som hat, bildlig synd. skam. skamskamskam. ängslan, oro. ångest.

jag vill skära bort min ångest, sy ihop min ilska och lämna mitt misslyckande. se varma strålar istället för bländande sträck. sticka hål på hungern efter självbestraffning, bita sönder det destruktiva och mitt förakt. jag hatar ingen annan, jag dömer ingen utom hon. det är förjävligt att vara fånge i sig själv, att vara hatad av sig egna skugga.

fuck deds, pull yourself together

//D.

Kommentarer
Postat av: Thinker

Nu verkar tanketjattret på apberget vara utmattande högljutt - eller? Jag hoppas att du orkar med några ord.

Snälla - var lite bussig mot dig själv. Tänk om det var någon du älskade av hela ditt hjärta som hamnade i samma läge som du. Skulle du förakta henne/honom? Är hjälpa, trösta eller bara finnas till hands det du skulle göra?



Du kommer att troligen att åka ner i samma grop flera gånger och det är OK. Två saker att fundera på.



Själslig smärta är något bra om du är vänd mot den. Den vill dig väl! Bejaka den och försök att stå kvar även om det gör riktigt ont i själen. Slå i botten med den, sedan finns det bara en väg kvar – uppåt. Så fort du vänder ryggen till tar den kontrollen, du blir styrd av den. Står du kvar kan den bara minska med tiden. Gropen blir allt grundare för att med tiden försvinna helt.

Att smärtan minskar är äkta glädje, men (nästan) inget som du uppfattar som gott är gratis i detta liv – så stå kvar.



Dalai Lama sa att viljan finns på ett annat plan. Så är det. Om du verkligen vill något läggs din vilja på en nivå som vardagen inte rår på. Allt du gör, tänker, känner kommer att styras av denna din vilja – den blir som en osynlig ledstjärna. Så, vad vill du D? Gör din vilja extremt tydlig för dig själv. Skriv ner den, rita den, tänk den i bilder, se dig i ett sammanhang – gör det som känns bäst, men gör din vilja tydlig.



Din kropp sitter fast i dina tankar.

2010-03-16 @ 09:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0