Svar från D.

D!
Det gör ont att läsa dina ord och tankar.
Vad tror du om detta?
Din värld byggs upp av dina tankar. Dina tankar skapar dina känslor. Dina känslor skapar ditt beteende och påverkar din kropp.
… och grejen är att du väldigt ofta kan välja dina tankar. Därför finns det lika många ”sanningar” som människor. Uselt exempel kanske, men en del blir vettskrämda av en råtta medan andra inte bryr sig eller skrämmer iväg den – bara för att de har olika tankar. Vad är sant?
Var medveten om och noga med vad du tänker – även om de går fort. Svårt i början - men magiskt när du lyckas ta kontrollen över dina tankar.

svar; jag är medveten om att delar av min bild av världen är skev, även om jag fått tillbaka mycket av den verklighetsuppfattning jag en gång tappade.
men du har helt rätt i det du skriver, mina "egna" tankar startar ett band av dåliga följder som tar form i en typiskt dålig cirkel.
när mina känslor och tankar är som starkast är det svårt att hitta ngn sanning i ngt annat. det går inte att tänka klart. jag är helt övertygad (för stunden) om att känslan attt jag gjort otroligt fel också stämmer in i praktiken, i verkligheten. ångesten är mästare på att svepa bort allt vad sunt förnuft heter. innan jag blev sjuk tappade jag mig själv i ett inre och yttre kaos. att inte äta blev för mig att ta kontroll. att nu trotsa det, släppa det lilla jag lyckats kontrollera, är mer än läskigt, vilket också får gör det väldigt svårt att utgöra vad som är kontroll och inte. det är alltså när jag gör ngt bra (äter) som jag känner ett STORT misslyckande och att jag tappat ALL kontroll.. haha lurit det där..
tack för kommentaren! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0