svar till en besviken dotter

D - även mina tårar trillade när jag fick ditt sms med orden "fyfan". Jag ville så väl, jag tänkte i normala tankar, jag glömde bort att du fortfarande inte är helt frisk.
Då jag klev upp i går morse och skulle skala räkorna till din matlåda, för jag ville vara snäll,  tyckte jag att de frysta wok-grönsakerna jag tagit fram kvällen innan som redan låg där i lådan, att de såg så hemskt trista ut. Alldeles mjuka blöta låg de där och tittade på mig.

Jag ville du skulle få äta gott, så jag snabb-wokade dem lite så att grönsakerna skulle krispa till sig - men det var wok mot en katastrof som jag inte i min vildaste fantasi kunde föreställa mig.  Jag wokade i pyttelite hälsosam olja - jag tänkte fräsch mat.
 
Jag vet att D tror att jag ville lura henne och smussla in ingredienser, men jag gör inte så eftersom jag vet att hon ser det så det är ingen idé. Jag vill inte lura henne, jag tror inte på att luras. Okej, jag försökte innan hon blev inlagd på enheten, för jag visste inte bättre och var i full panik över mitt sjuka barn. Men även jag har lärt mig under tiden.
 
Hur som helst, jag kokade också ett ägg för jag tänkte att 20 räkor är lite lite på en hel dag, och ägg brukar hon ju äta.
Men så fel det blev - jag ville så väl, jag vill ju bara att D skulle få äta något godare än smaklösa kokade grönsaker.

Det är inte lätt att göra rätt...

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0