Sommarvärme och onda tår

Oj så skönt det var att ta av sig nylonstrumpor och skor idag! Jag var ju "Business woman" i nya snäva kjolen och högklackade skor. Jag som ju har skoilägg och inte ska gå i högklackat längre. Men ska man vara fin får man lida pin!
Men så underbart härligt då jag kom hem att ta av sig allt åtsittande och öppna altandörren och släppa in sommarluft!

Snart är det också studentmottagning här hemma i trädgården, och i helgen hoppas jag på sol så att jag kan klippa bort alla gula maskrosor - som ju egentligen blommar så vackert! Jag brukar låtsas att de är dyra blommor jag satt, men grannarna går ju inte på det, så det är bara att försöka klippa ner dem.
Ett år försökte jag ta bort dem med ett verktyg, men då blev det bara jord över hela gräsmattan, så jag har väl en maskrosmatta istället för gräsmatta!

Tjoho! Här kommer sommaren och barfota i gräset kan man bara le, allt annat är omöjligt! Fast det är klart, kliver man på en humla ler man kanske inte - inte humlan heller för den delen.
Men tills dess jag kliver på en humla ska jag le, tjolahopp!! Kan man skriva tjolahopp fastän man passerat 40 år ??? Ja, det kan man!!

// E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0