soppig lunch.

tjuu!
ja, farfarsfirande idag. stor lunch. buffè, sa pappa, tack&lov för mig, sa jag. skulle man inte sagt. lunchen gick bra, ska inte säga något annat, men inte heller var den helt lätt.
salladsbordet, alltalltallt simmade som i en soppa i dressing av olja och blajj. fy för i bubblan. det var förrätten, och jag åt rätt mkt, oljiga grönsaker. iiich.
huvudrätt var kyckling och potatis, stekt, oljad och bacon runt. hmhm. kyckling åt jag och en till portion av soppiga grönsaker. ja, hur kan det här ha gått bra kasnke ni undrar - när jag väljer att benämna allt med avsky. pricken över i:et kom ändå när jag fick en gaffel tryckt under näsan med bacon-olja-stekta-potatisen, "du måste testa det här, gapa". *tuggtugg* "måste vara baconet som ger den där annorlunda smaken". alltså.. det var en prövning att heta duga.
MEN. jag dog inte. jag klarade det. och jag åt simmiga grönsaker, kyckling och den där potatisskiten. jag spydde inte, jag dog inte.

varför jag väljer att skriva att det gick bra var för att det enda jag "skulle kunnat tänka mig äta" av buffen var de obehandlade gröna salladsbladen. och hade detta varit förra året (firar honom med lunch på hby-slott varje år) hade jag sprungit iväg och gråtit av total panik som troligen följts av en panikångestattack efter lunchen. men det gick bra, det gjorde det ju"

fan vad jag är bra. fan vad jag är påväg.


utanför hby-slott.

Kommentarer
Postat av: ♥ SANDRA TÖRN ♥

Vad är det för textsnitt du har på din blogg, egentligen? :D Jättefint..

2010-05-24 @ 04:59:10
URL: http://sandratorn.se
Postat av: ♥ SANDRA TÖRN ♥

SV: Okej, tack så mycket! :) Ja, det är jag. :)

Allt bra med dig idag? :)

2010-05-24 @ 14:50:10
URL: http://sandratorn.se
Postat av: ♥ SANDRA TÖRN ♥

SV: Oj, men tack! :) Vad gullig du är.



PHA! Orättvist. Jag gick ut för att sola men den försvann! :( Haha..



Vart bor du någonstans? :P Afrika? :P

2010-05-24 @ 16:20:04
URL: http://sandratorn.se
Postat av: ♥ SANDRA TÖRN ♥

SV: Gulle dig! :)



Jag bor oxå i Sthlm, eller strax utanför på Lidingö. Ja, solen tittade fram igen, lagom till att man bestämt sig för att man inte orkar gå ut igen. :P Typiskt!

2010-05-24 @ 17:53:19
URL: http://sandratorn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0