MIDDAG hos grannen!

goderfmorgon gott folk!
sitter i min säng med en kopp te (m. honung) och ansiktet fullt med smink. det sistnämnda kanske inte låter så märkvärdigt, vilket dete inte heller är. bara att det är en av alla de grejer man borde lära sig utav tidigare försök. vi var hos grannarna igår på middag. hur trevligt som helst! och det vart lite dricka .. för oss alla. haha ! kom hem, vid 3, trött som en korv (varning för att låta som 50+), och somnade med sminket på!

middag tänker ni. att det kan skrivas så oberoende, utan reaktion eller förklaring. well, i mitt huvud var det annorlunda. när jag var tvungen att fråga L. vad det skulle bli. hon sa räkor till förrätt, sen ugnsstekta rotfrukter och sallad, och ngt till det som hon inte kom ihåg. det tog ett tag, den fick jag ett sms , fläskfilé. egentligen inget farligt, men mitt huvud spann på. fläskfilé, vi hör ju på order .. fläsk! blä. "1dl" obehandlad fläskfilé 107kcal, oj. men det är inte mkt, det vet jag ju. det är ju jättelite. honungen jag har i mitt te innehåller ju 3ggr så mkt, om vi nu ska gå efter det. vad behöver en människa per dag, en kvinna? mellan 2000-2500kcal. om man jämför det med 107+ är det ju jättejätte lite.  när jag försökt intala mig det kom nästa grej; men tänk om rotfrukterna.. neroljade? eller ännu värre, badar i smör! och salladen, ringlande olja i den? jag kan egentligen inte veta om jag inte frågar, det vet jag ju. ändå spinner huvudet på 120, hela tiden.
jag gick ut på promenad för att rensa hjärnan när det började närma sig middagstiden. 

middagen gick bra. och jag skrattade mig igenom hela kvällen/natten. helt klart lyckat! som vanligt när vi är där!

som vanligt oroar jag mig i onödan, jag vet att dem hjälper mig, det vet jag. men dessa tabeller, som alltid alltid slungas fram framför min näthinna. jävla grej. att jag tänker så som jag gör, fortfarande, visar på att mkt av de anorektiska tankarna är kvar. vilket jag iofs inte behöver få bevisat eller bekräftat, för det vet jag.

men ändå kan jag inte undgå att fråga mig..
varför kan jag äta mängder av honung som innehåller nästan 300kcal/dl. och det mesta socker & skit. men inte lite kött som är fullproppad med massor av proteiner!

deds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0