noll sprutor blev till en som blev till två !

usha, imorse var jag på läkarhuset och skulle ta en twinrix-spruta nr.2 (trodde jag..).
en gammal dam och jag stod länge och försökte förstå oss på den nya tekniken som drabbat nummerlapps-uttryckaren. himla toutch det ska vara på allt nu för tiden! en gubbe från ögonläkaren följde oss och såg ingenting, (pennorna 20cm framför honom) så jag frågade om han ville ha min. sen satte sig en annan gubbe brevid mig och frågade om jag skulle resa ngn stans, ögon-gubben hoppade in i samtalet och berättade om massa gamla resor, haha. kort därpå gick vi in och blev stuckna, möttes vid hissarna och sa hejdå vid huvudentrén. hah gamla människor är alltid så vänliga! :)


juste min spruta!, jag hade visst inte tagit nr.1 ,sa dem.jag visste ju att jag inte behövde vaccinera mig för något innan resan, jag hade ju pratat med dem som annordnar resan. men mamma skulle promt ringa vårdcentralen och sen ett sms till mig om att jag skulle dit med 500:- och bli stucken i armen.
så nu tänkte jag, skönt då slipper man bli stucken i alla fall.
3min senare gick jag därifrån med ett plåster på vardera axel, och nästan 800:- dragna från kortet. haha. jag fick två(!!) andra sprutor istället !
en annan? mot hepatit A, påbyggnad. (fråga mig inte, förstod inte riktigt) och en mot influensan. som jag haft och därför borde vara immun mot? :p  haha nähe..
lite ironiskt att man mår såhär dåligt efter en spruta som ska skydda mot sjukdomar, ! ;)

jag på britsen; "jahapp blir man bedövad i båda armarna då!;)"
läkaren; "nejnej, det här gör inte ont."
"vilken tur.." (myass)
*går där ifrån med spaghettiarmar*

//deds

mamma; man ser på henne att hon gått ner lite i vikt. glad för hennes skull att hon kommit igång med träningen. 1,2 kämpa på! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0