vad är liv?

hej hopp plopp!
vet inte vad jag ska säga om min mor ang bloggen. aktiv skrivare? not so true. hah :P
körde imorse, gick bra. gjorde vägarna osäkra i sumbyberg, alla lever! iaf inga olyckor påverkade av mig !

gick en kort liten promenad idag. vi hade en uppg. i slutet av plugget i våras - med rubriken "vad är liv?". naturkunskap blandat med filosofi. lite svårt, passade mig perfekt. gillar naturkunskap.. pch psykologi/filosofi. idag dök den där rubriken upp i mitt huvud igen. vad är liv?

ur biologins synsätt finns det väl på papper, eller iaf på ngn professors anteckningar. jag menar, kan vi verkligen vara så säkra på att just det hände? jag har väldigt svårt att tro på han däruppe, gud. så jag tror verkligen på naturvetenskapen. men hur kan man vara så säker på ngt man inte sätt själv? när blir teorierna mer än realistiska forskningar?.. who knows. men meningen med livet då? varför finns vi här? starkaste individen överlever varför är vissa svaga, vissa starka och vissa på gränsen? vad är vår funktion, alla är ju så olika. människan. så intressant. individen. även om vi lyckas uppfylla vår funktion, knyta alla cirklar och kretslopp. är det att hålla jorden, livets utveckling vid ytan och föra den framåt? vad gör vi här?

dedde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0